Mikä on Kaleva Media -tunnus?
Kaleva Media -tunnus on käyttäjätunnus, jolla pääset hyödyntämään digitaalisia palveluita. Tunnus on ilmainen ja sen voi luoda osoitteessa kirjaudu.kalevamedia.fi. Kaleva Media -tunnuksen luominen vaatii toimivan sähköpostiosoitteen.
Kaleva Media -tunnuksen avulla pääset kirjautumaan mm. seuraaviin palveluihin:
- näköislehti (selain- ja sovelluskäyttö)
- lehden verkkosivu (selain- ja sovelluskäyttö)
- itsepalvelu, jossa pystyt tarkastelemaan ja hallinoimaan tilauksiasi
Kaleva Median digipalvelut toimivat yhdellä ja samalla tunnuksella. Tunnuksella kirjaudutaan kaikille yhtiöperheemme sivustoille ja sovelluksiin. Pohjoisen julkaisumme ovat: Kaleva, Forum24, Lapin Kansa, Uusi Rovaniemi, Lounais-Lappi, Raahen Seutu, Raahelainen, Pyhäjokiseutu, Koillissanomat, Iijokiseutu, Rantalakeus ja Siikajokilaakso.
Mitä hyötyä Kaleva Media -tunnuksen luomisesta on?
Kaleva Media -tunnuksella kirjaudut verkkosivustoillemme (esim. kaleva.fi tai lapinkansa.fi) sekä sovelluksiimme, joiden kautta pääset lukemaan näköislehtiä.
Voit luoda oman nimimerkin, jota voit käyttää mm. kommentoidessasi verkkosivuston uutissisältöä tai Juttutuvan keskusteluja. Rekisteröityneet käyttäjät ohittavat myös kommenttien ja viestien esimoderoinnin eli kirjoituksesi julkaistaan nopeammin.
Lehden tilaajana voit käyttää itsepalvelua tilaustietojen hallintaan kuten osoitteenmuutokseen tai jakelunkeskeytykseen.
Maksaako Kaleva Media -tunnuksen luominen?
Kaleva Media -tunnuksen luominen on ilmaista.
Jos haluat lukea maksullisia sisältöjä kuten tähtijuttuja tai tilattavia näköislehtiä, sinulla tulee olla voimassa oleva lehtitilaus.
Miten teen oman Kaleva Media -tunnuksen?
Kaleva Media -tunnuksen luominen vaatii toimivan sähköpostiosoitteen.
Jos sinulla ei ole sähköpostiosoitetta, voit luoda sen esimerkiksi Google gmailiin.
Jos olet lehden tilaaja, kytke rekisteröitymisen yhteydessä asiakasnumerosi Kaleva Media -tunnukseesi. Voit tehdä sen myös myöhemmin Omat tiedot -sivun kautta. Kun sinulla on voimassa oleva lehtitilaus ja asiakasnumero on yhdistetty onnistuneesti tunnukseesi, voit lukea näköislehtiä helposti ja joustavasti.
Kuinka saan digitilauksen käyttöön samassa taloudessa asuville?
Tilaajan lisäksi myös kolme samassa taloudessa asuvaa henkilöä voi lukea sisältöjä yhdellä lehtitilauksella. Kukin talouden jäsen tekee henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen omalla sähköpostiosoitteellaan ja tilaajan asiakasnumerolla.
Mistä löydän asiakasnumeroni?
Voimme lähettää henkilökohtaisen asiakasnumerosi sähköpostiisi, jos olet liittänyt sen tilaukseen. Siirry ensin Unohditko asiakasnumeron -sivulle.
Löydät asiakasnumeron myös tilauslaskustasi.
Miten lisään uuden asiakasnumeron voimassa olevaan Kaleva Media -tunnukseen?
Tilaatko useita Kaleva Median lehtiä? Yhdistä kaikki asiakasnumerosi samaan Kaleva Media -tunnukseen.
Asiakasnumeroiden lisääminen ei onnistu sovelluksella vaan vaatii verkkoselaimen käyttämistä.
Mene osoitteeseen kirjaudu.kalevamedia.fi ja kirjaudu sisään. Valitse ”muokkaa lehtitilauksia” ja lisää uusi tilaus antamalla asiakas- ja postinumerosi.
Olen unohtanut salasanani. Miten toimin?
Voit muuttaa salasanasi Unohditko salasanasi -toiminnon kautta. Kirjoita kenttään sähköpostiosoitteesi niin lähetämme sinulle sähköpostilla linkin, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi.
Olen unohtanut Kaleva Media -tunnukseni. Miten toimin?
Rekisteröimäsi sähköpostiosoite toimii Kaleva Media -tunnuksenasi.
Loin Kaleva Media -tunnuksen, mutta hävitin tunnukseni aktivointilinkin sisältävän sähköpostin. Miten toimin?
Saat tilattua sähköpostin aktivointilinkin yrittämällä kirjautumista uudelleen.
Kaleva Media -tunnuksena toimiva sähköpostiosoitteeni muuttuu, miten muutan tunnukseni?
Jos Kaleva Media -tunnus (=sähköpostiosoite) muuttuu, kirjaudu nykyisellä tunnuksellasi ja mene Omat tiedot -sivulle. Tätä kautta pääset vaihtamaan uuden tunnuksen eli sähköpostiosoitteesi.
Kun annat uuden Kaleva Media -tunnuksen (=sähköpostiosoitteen), lähtee sinulle uuteen osoitteeseen vahvistusviesti. Viestissä olevasta linkistä voit vahvistaa tunnuksen muutoksen.
Yrittäessäni luoda Kaleva Media -tunnusta sain ilmoituksen, että sähköpostiosoite on jo käytössä. Mitä tämä tarkoittaa?
Olet jo aiemmin luonut palveluumme Kaleva Media -tunnuksen kyseisellä sähköpostiosoitteella.
Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit muuttaa sen Unohditko salasanasi -toiminnon kautta. Kirjoita kenttään sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostilla linkin, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi.
Haluan vaihtaa nimimerkkiäni, miten toimin?
Kirjaudu sisään palveluun, mene Omat tiedot -sivulle. Valitse Muokkaa ja pääset vaihtamaan nimimerkkisi.
Nimimerkkiä voi vaihtaa yhden kerran.
Haluan poistaa nimimerkkini ja omat tietoni palvelusta, mitä teen?
Poistaaksesi nimimerkkisi ja omat tietosi palvelusta sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluun tämän lomakkeen kautta.
Haluan peruuttaa tai muuttaa tilaustani? Miten toimin?
Tilauksen voi muuttaa tai peruuttaa milloin vain ottamalla yhteyttä Kaleva Median asiakaspalveluun. Tilaus on voimassa kuluvan laskutusjakson loppuun.
Jos haluat muuttaa osoitettasi tai nimimerkkiäsi, muuttaa tilauksesi muotoa tai päivittää maksutietosi, voit tehdä sen Kaleva Median itsepalvelussa.
Asiakaspalvelu
puh. 08 5377 610, ma-pe 9-21, la-su 9-17
Mistä löydän käyttöehdot ja tietosuojan?
Kaleva Median palveluilla on yhteiset käyttöehdot ja tietosuoja.